Sider

tirsdag 29. september 2009

Vitaminsjokk

Endelig er den her, mitt nye altfor store leketøy. Med 700 watt og masse vrrrroooomm lyd. Omtrent like gøy som ny bil, og altfor stor til at jeg egentlig har noe fornuftig oppbevaringsplass. Med andre ord, nok en kjøkkenmaskin og atter en dings som skal ha kontakt med strømnettet.

Og jeg er selvfølgelig strålende fornøyd etter å ha vært misunnelig på en venninne til de grader at jeg måtte innimellom måtte innom på besøk bare for å leke litt med maskinen der.

Jeg har kjøpt en juicemaskin, og det er kult. Superkult. Og sunt, til de grader at jeg sannsynligvis i løpet av de siste 48 timene har fått i meg like mye frukt og grønnsaker som jeg normalt konsumerer på en måned. Og derfor har et alvorlig vitaminsjokk som er toppet med ett par tre espresso.

Dagens vitaminbombe:
2 gulrøtter
1 pære
1 lime
1/2 ananas
1,5 cm ingefærrot

Oppi juiceren med alt sammen (ok, den grønne busken på ananasen måtte vekk) og vroom vroom, ut kommer morgendrinken.


Servert med is i glasset og et kokt egg på siden. Snakk om luksus. Tropicana kan bare gå å legge seg i skammekroken.

Maskinen jeg har kjøpt er en Philips HR1865/00, den er stor og kraftig, og svelger unna hele epler på 4 sekunder, men jeg er ganske sikker på at de mindre maskinene som også er litt billigere lager god juice! Kjøpt på Net On Net. Raskt og greit, kom i posten på under en uke.

6 kommentarer:

  1. Denne ser suveren ut. Har ønsket meg en juicer siden i sommer da jeg leste litt om raw food.
    Superlekkert bilde også!

    SvarSlett
  2. lækkert, liz. tenk de coctailselskapene vi kan ha nå... 2 maskiner. ett tonn frukt&grønt, litt sprit og et par gode venninner. ha ha. hannepanne

    SvarSlett
  3. Takk takk... jeg er ganske fornøyd ja :)
    I morgen skal jeg juice meg en paprikasaus til noe kjøttmat. God plan.

    Og nesten sunne cocktailer kan vi vel også leve med, vitaminalibiet er jo i orden

    SvarSlett
  4. Juiceren "ruler" :-) Og oppbevaringsplass er jo egentlig ikke noe stort problem...Den kommer jo uansett til å stå og brumme oppå benken bortimot kontinuerlig tenker jeg:-) Jeg gleder meg til mere juice..he he.. Trine

    SvarSlett
  5. Hei.

    Har også kjøpt denne juseren. Vi flytta til eit hus med eplehage. Eplene er veldig små, så vi fann ut at det ville vere veldig mykje arbeid å skrelle dei til syltetøy. Så no drikk vi fersk eplejus. Fekk du med DVD? Festlig fyr som er noko over snittet hekta på jus.

    HF

    SvarSlett
  6. mmm.. dette ble jammen meg godt; takk for tipset. Blir ikke siste gangen disse godsakene finner veien til juiceren min.

    SvarSlett