Sider

lørdag 21. november 2009

Con Amore - helt naturlig

Ravioli. Tortellini. Er det nødvendig å si noe mer...? Små deilige pakker med noe godt inni, omsluttet av rene karbohydrater. Trøstemat på høyt nivå.


Problemet er at ravioli er noe møl å lage. Ære være italienske husmødre med tid og kjevle, men dette er ikke hverdagsmat å stå å lage på hverken tirsdag eller torsdag. Selv med spesialinnkjøpt raviolikutter bestilt over nett fra USA. Så savnet etter gode ferdige ravioli og tortellini i Norge har vært stort og absolutt, jeg skal ærlig inrømme at de fra Fjordland ikke får noen pris i mitt hjerte, de er små, har lite og kjipt fyll og pastaen er for tykk. Gode ravioli er store puter med bra fyll som gir god smak og akkurat passe tynne. Og har blitt båret hjem fra ethvert Italiabesøk og spist med andakt.


Så stor var min glede når jeg tilfeldigvis snublet over disse fra en av Italias eldste produsenter Bertagni på ICA Maxi Bjølsen (Moldegata 1, 0465 Oslo) Den som leter finner, innimellom, og med flaks. De kan absolutt anbefales, smaker godt, null tull. Pent merket med "All Natural", og det stemmer. 50% pasta, 50% fyll, ingen kunstige stoffer og stor andel av det som fyllet faktisk skal inneholde. Koketid 2 minutter. Gode nok til å kun serveres med en liten klatt smør eller god olje, og et dryss av revet parmesan. Imponerende! Eneste problem, jeg har ikke vært i stand til å finne disse på noen andre butikker. Vel verd å forsøke å spørre om du har en ICA nær deg, vi vet jo at slike marginale varer lett forsvinner ut av sortimentet.

Min favoritt er utvilsomt ravioli med tomat og mozarella, men det er heller ikke noe i veien med tortellini med steinsopp (21,5% av fyllet er faktisk steinsopp - og det smakes) Make my day!



1 kommentar:

  1. Hei Liz. Jeg ville bare si at jeg har sneket meg innom deg noen ganger uten å legge igjen kommentarer. Jeg liker å lese matblogger, selvom jeg bare er en amatør på kjøkkenet selv - eller sannsynligvis nettopp derfor.

    Takk for spor inne hos meg. :)

    SvarSlett