Sider

fredag 6. november 2009

Asiatisk godis

Her en dag svimet jeg rundt i en butikk som åpenbart er drevet av en av våre ny landsmenn, denne med asiatisk tilsnitt. Dess mer fremmedartet dess mer lett spørrende uhmm lyder kommer det ut, spesielt teksten kan fort by på noen vanskeligheter, men bildet forteller uansett mye, og betjeningen er som regel mer en villig til å gi det mest mystiske en oppklaring. Helt til kassa kommer jeg, før det blir full stopp foran noen pakker med Ginger-Candy. Jeg liker Ingefær. Jeg liker godteri. Ser en åpenbar bra kombinasjon her, men er likevel åpenbart i tvil om konseptet, og piller selvfølgelig som besatt på pakkene.


Kassemannen gliser, river plastikken av en pakke og byr resolutt på godis. Jippi. Godt. Ganske sterkt, uvant, mye ingefær, men definitivt veldig seigt og godt. Jeg kjøpte alle han hadde. Både ren ingefær og ingefær/peppermynte varianten. Kan selvfølgelig spises som de er (hallo - det er godis...) men her en dag jeg stekte kylling forsøkte jeg å smelte ned ett par stykker i teflonpannen som en ingefærglasering til kyllingbitene. Det var absolutt ikke noe galt med den bruken heller. Eksotisk karamell til flerbruk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar