Sider

mandag 5. oktober 2009

Aztec Elixir

Venner med jevnlige turer til New York er ikke å forakte, spesielt når de drar med seg diverse goddis hjem i kofferten. Her om dagen fikk jeg varm sjokolade mix fra et sted som heter Vosges Haut Chocolate. Etter å ha kvalitetsjekket nettadressen grundig, er bare å si det som det er, dette er en av de skumleste nettsidene jeg har virret rundt på. Det var rett før den kostet meg en flybillett til New York. Jeg følte ikke engang det var nødvendig å pakke kofferten først!

Denne fikk jeg en liten boks av som ble grundig testet:

Aztec Elixir Couture Cocoa
Pure dark chocolate shavings, ancho & chipotle chillies, Ceylon cinnamon, yellow maize and Madagaskar vanilla bean.


For en hjemmekopi: mørk god sjokolade, litt vaniljestang og frø, en klype god kanel og tørket god chili, samt littegrann maizenna blandes med varm melk, rør godt og la det stå i 5 minutter. Den skal være litt fyldig og kremete i konsistensen. Vips så har man en ganske god etterlikning, for tross alt er det vanskelig å holde seg med kakao fra New York til alle grå søndagsettermiddager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar