Sider

onsdag 27. januar 2010

Smaken av sjokolade med null kalorier?

Selvfølgelig er det for godt til å være sant. Jada,  men er man skikkelig sjokoladefysen så skader det jo ikke å forsøke en null-kalori løsning som et alternativ til 200 gram Walthers Mandler?



Te. Jepp, te med sjokoladesmak. Yogi Tea er et merke med sertifiserte økologiske te. Hjemmesiden deres blir kanskje litt i drøyeste laget for min del... her er det te som hjelper mot det meste og uansett er flesteparten av disse ikke tilgjengelige i Norge. Men blant det som faktisk er tilgjengelig (og da uten å tenke helsekostperspektiv, men mer stoppe godtesykeperspektiv) er mine nye diller:
Choco Aztek Spice
Kakaoskall (60%) og krydder, tenk chai med sjokoladesmak
Sweet Chili Mexican Spice
Lakrisrot, kakao, spearmint, fennikkel, anis, ingefær, chili, kanel
Licorice Egyptian Spice
Lakrisrot, kanel, ingefær, kardemomme, apelsinskall, svart pepper



Ingen blader fra tebusker, dermed strengt tatt heller ikke te, men det er varmt og smaker litt godteri. Heller ingen koffein, siden det ikke er te, så jeg for min del tar gjerne en espresso ved siden av!

Selges på diverse helsekostforretninger som Helios, Røtter etc, der koster de ca 44 kroner pakken - så jeg kjøper mine på Ultra Bryn i Oslo, der koster de bare ca 32 kroner. Fy skam helsekostbutikker... jeg kjører faktisk ekstra til Ultra for å kjøpe te bare på trass.

(Appropos priser på helsekostbutikker: Her en annen dag tok Helios Colusseum 15 kroner for 2 organiske appelsiner, jeg trengte usprøytet skall. Uh. Og på Røtter tar de akkurat det dobbelte av hva jeg betaler for samme økologisk sjokoladeplate i den lokale grønnsaksjappa. Er det rart det er lite folk i disse butikkene?)

3 kommentarer:

  1. Kan anbefale www.iherb.com.. sjekk ut utvalget av Yogi te der du :) Bruker du rabattkode UWI003 så får du i tillegg 5 usd i rabatt (og jeg får litt rabatt neste gang jeg handler...). Frakten er 4 usd.

    SvarSlett
  2. Fantastisk, da har jeg bestilt 8 pakker div lakris-te og sweet chili etc. Totalt ble det ca 19,75 pr pakke inkl frakt og med din rabattkode. Og godt under gransen på 200 kroner for tollfri forsendelse.

    Virket helt strålende. Takk.
    LizM

    SvarSlett