Sider

lørdag 30. januar 2010

Om å vinne en liten bit av paradis?

Jeg vant! JEG VANT!! Og først trodde jeg overhode ikke noe på det da jeg våknet en morgen og hadde fått mail fra Alder Yarrow som har en av USA's mest besøkte vinblogger, Vinography. "Yes, sure" tenkte jeg, for noe spam-surr. Trykket delete og famlet ustødig i lett sikk sakk fremover mot kaffemaskinen.


Midt i kaffekoppen begynte jeg å tenke. Hentet opp mailen. Og dobbeltsjekket. Der står det. Svart på hvitt og midt på skjermen. Jeg har vunnet en av hovedpremiene i "Menu for Hope" Et hus i Montalcino i Italia i en valgfri uke. Mail kommer fra Laura i Italia som bekrefter gevinsten. Plass til fler enn meg og eget svømmebasseng. Alt plassert høyt oppe i en vinmark som gir vin klassifisert som Brunello de Montalcino, og alt tilhørende den velrennomerte miniprodusenten Il Palazzone (3 HA vinmark og lager kun 8-12.000 flasker årlig) Det er jo helt utrolig. En bit av et Italiensk paradis. Så nå blir det for første gang ferie midt i vinland, ellers er jo det alltid jobb, messer og stress. Ferie! Svømmebasseng! Eget kjøkken! Og en knapp kilometer nedoverbakke til landsbyen Montalcino. Det kan neppe bli bedre, en vinkjøler nede ved svømmebassenget skal vi alltids fikse.



Ellers fikk Menu for Hope 6 i desember inn omtrent 80.000 dollar til FNs World Food Program, så det er litt av en innsats fra matbloggere over hele verden som ligger bak. Det er bare å bøye seg i støvet for at noen gjør jobben år etter år.


Huset er i privat eie av Il Palazzones amerikanske eier, og leies ikke ut. så det er dessverre ikke mulig å ta kontakt med dem for å forsøke å booke drømmehuset. Men det kommer nok både fler bilder og mer om mat og vin fra Montalcino i bloggen etter at vi har vært på besøk. Heldige meg.

7 kommentarer:

  1. Noen må jo vinne og hvorfor skulle ikke det være meg? -det pleier jeg og si:)
    Denne gangen var det din tur, og så utrolig hyggelig for deg. Jeg gleder meg til å lese om den fantastiske turen.

    SvarSlett
  2. Wow! Litt sjalu.

    Ganske sjalu, egentlig.

    e.

    SvarSlett
  3. Så fantastisk da! Gratulerer! Gleder meg til rapport. Hege

    SvarSlett
  4. Første gangen jeg er inne på bloggen din. Jammen er du heldig!! Jeg vant en gang en tur til chicago....så jeg vet hvor glad man kan bli. Så deilig sted for en matglad da! Dette må jeg følge med på. God tur når den tid måtte komme.
    Hilsen Marte.

    SvarSlett
  5. Jepp fantastisk, en hel uke midt i vinland, uten så mye som en liten messehall i sikte

    Eirik: Nesten så jeg er litt sjalu på meg selv :-)

    SvarSlett
  6. Gratulerer!!
    Montalcino er et fantastisk område :)

    *litt misunnelig*

    SvarSlett
  7. Gratulerer! Trenger du reisefølge stiller jeg velvillig opp:)))

    Heidi

    SvarSlett